Autor Wiadomość
Robert_C
PostWysłany: Pią 2:55, 30 Sty 2009    Temat postu:

WSW napisał:

Żeby tunel miał sens trzeba by go pociągnąć chyba aż do placu Wilsona...

Tak. A z drugiej strony za Jazdy Polskiej. I mielibyśmy podziemną autostradę przez samo centrum łącząca Trasę AK z Trasą Ł po najkrótszej linii Smile
To mi się podoba.
WSW
PostWysłany: Wto 13:29, 02 Gru 2008    Temat postu:

Tunel samochodowy pod Marszałkowską to moim zdaniem zły pomysł.
Nie roziwąże żadnego problemu komunikacyjnego, a wręcz go pogłebi: korek będzie stał pod ziemią zamiast na ziemi.
Tunel może zwiększyć atrakcyjność komunikacyjną zwiększając tylko ruch w centrum i korki - na pierwszym skrzyżowaniu za wyjazdem z tunelu znowu będą światła. Żeby tunel miał sens trzeba by go pociągnąć chyba aż do placu Wilsona...
Wjazdy i wyjazdy zajmą olbrzymi teren wyrwany miastu. Najpewniej trzeba by też ustawić problematyczne czerpnio-wyrzutnie.

Budowa tunelu nie jest potrzebna. Nawet miasto nie przewiduje dużych potoków ruchu kołowego na Marszałkowskiej ograniczając w swojej koncepcji ilość pasów dla komunikacji indywidualnej do jednego w każdym kierunku na tej ulicy.
filosss
PostWysłany: Wto 11:30, 02 Gru 2008    Temat postu:

Duże NIE z naszej strony dla wprowadzenia Marszałkowskiej czy jakiejkolwiek innej ulicy pod ziemię.

Oczywiście fajnie jak samochody sobie suną pod ziemią, ale... wjazd i wyjazd z tunelu to kilkudziesięciometrowe czarnej jamy - polecam wycieczkę nad Wisłę - wyloty tunelu Wisłostrady...

Tunel z góry tworzy podziemna autostradę - znów oprę się na przykładzie tunelu WIsłostrady i prędkości z jakimi mkną w nim samochody. To samo było by na Marszałkowskiej w tunelu. By po chwili wyjeżdżać i hamować z piskiem opon przed poszczególnymi sygnalizacjami...

Docelowo Marszałkowska będzie typowo miejską ulicą, straci charakter (i szerokość) obecnej arterii.
Gość
PostWysłany: Wto 11:28, 02 Gru 2008    Temat postu:

Duże NIE z naszej strony dla wprowadzenia Marszałkowskiej czy jakiejkolwiek innej ulicy pod ziemię.

Oczywiście fajnie jak samochody sobie suną pod ziemią, ale... wjazd i wyjazd z tunelu to kilkudziesięciometrowe czarnej jamy - polecam wycieczkę nad Wisłę - wyloty tunelu Wisłostrady...

Tunel z góry tworzy podziemna autostradę - znów oprę się na przykładzie tunelu WIsłostrady i prędkości z jakimi mkną w nim samochody. To samo było by na Marszałkowskiej w tunelu. By po chwili wyjeżdżać i hamować z piskiem opon przed poszczególnymi sygnalizacjami...

Docelowo Marszałkowska będzie typowo miejską ulicą, straci charakter (i szerokość) obecnej arterii.
mikeleg
PostWysłany: Wto 2:21, 02 Gru 2008    Temat postu:

Anonymous napisał:
nie. nie wyobrażam sobie wykopu w centrum miasta.

zamiast tego żałuję, że FRW nie zaproponowało placyku na wysokości Złotej, takiego poszerzonego przejścia przez jezdnię, na równej wysokości, gdzie samochody by zwalniały, a piesi mogli przejść spokojnie na drugą stronę po granitowych płytach, choćby i nawet na światłąch

Myślałem o tym i poddałem to pod dyskusję - raczej nie było głosów przeciw. Podobnie jest w Dublinie na O'Connell Street i wygląda to naprawdę świetnie.

Niestety, tego typu akcent (jak podniesienie jezdni na skrzyżowaniu oraz zmiana nawierzchni) dość ciężko zaznaczyć na tak ogólnym diagramie (szczególnie do MPZP) jak proponujemy. Poza tym kwestię ulicy Marszałkowskiej chcemy przedstawić w osobnym projekcie.
Gość
PostWysłany: Pon 21:31, 01 Gru 2008    Temat postu:

nie. nie wyobrażam sobie wykopu w centrum miasta.

zamiast tego żałuję, że FRW nie zaproponowało placyku na wysokości Złotej, takiego poszerzonego przejścia przez jezdnię, na równej wysokości, gdzie samochody by zwalniały, a piesi mogli przejść spokojnie na drugą stronę po granitowych płytach, choćby i nawet na światłąch
kafarek
PostWysłany: Pon 21:27, 01 Gru 2008    Temat postu:

zbylood napisał:
te przejścia to dobry krok, ale mimo wszystko półśrodek... co byście powiedzieli na to, żeby wprowadzić samochody na tym odcinku pod ziemię i zamiast robić plac miejski przez PKiNem, stworzyć go pomiędzy Ścianą Wschodnią a planowaną pierzeją? To by dopiero była miejska agora!


mysleliśmy nad tym ale doszliśmy do wniosku że wloty i wyloty z tunelu są bardzo niestetyczne i wycinają pewien obszar .Owszem w stolicach europejskich sa tunele ale o bardzo spokojniejszym ruchu i mniejszym przekroju i charakterze obsługi.
zbylood
PostWysłany: Pon 13:01, 01 Gru 2008    Temat postu:

te przejścia to dobry krok, ale mimo wszystko półśrodek... co byście powiedzieli na to, żeby wprowadzić samochody na tym odcinku pod ziemię i zamiast robić plac miejski przez PKiNem, stworzyć go pomiędzy Ścianą Wschodnią a planowaną pierzeją? To by dopiero była miejska agora!
Gość
PostWysłany: Pon 12:25, 01 Gru 2008    Temat postu: odp

podoba mi się ilość przejść dla pieszych. trzeba zwłaszcza rozbić Marszałkowską na mniejsze fragmenty.

brawo FRW, oby tak dalej!
XW
PostWysłany: Czw 18:54, 20 Lis 2008    Temat postu: Komunikacja

Komunikacja

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group