Forum www.placdefilad.fora.pl Strona Główna www.placdefilad.fora.pl
Forum poświęcone projektowi zabudowy Placu Defilad autorstwa Stowarzyszenia Forum Rozwoju Warszawy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Komunikacja

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.placdefilad.fora.pl Strona Główna -> Dyskusja na temat Placu Defilad
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
XW
Administrator



Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:54, 20 Lis 2008    Temat postu: Komunikacja

Komunikacja

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 12:25, 01 Gru 2008    Temat postu: odp

podoba mi się ilość przejść dla pieszych. trzeba zwłaszcza rozbić Marszałkowską na mniejsze fragmenty.

brawo FRW, oby tak dalej!
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbylood




Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 13:01, 01 Gru 2008    Temat postu:

te przejścia to dobry krok, ale mimo wszystko półśrodek... co byście powiedzieli na to, żeby wprowadzić samochody na tym odcinku pod ziemię i zamiast robić plac miejski przez PKiNem, stworzyć go pomiędzy Ścianą Wschodnią a planowaną pierzeją? To by dopiero była miejska agora!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kafarek
Gość






PostWysłany: Pon 21:27, 01 Gru 2008    Temat postu:

zbylood napisał:
te przejścia to dobry krok, ale mimo wszystko półśrodek... co byście powiedzieli na to, żeby wprowadzić samochody na tym odcinku pod ziemię i zamiast robić plac miejski przez PKiNem, stworzyć go pomiędzy Ścianą Wschodnią a planowaną pierzeją? To by dopiero była miejska agora!


mysleliśmy nad tym ale doszliśmy do wniosku że wloty i wyloty z tunelu są bardzo niestetyczne i wycinają pewien obszar .Owszem w stolicach europejskich sa tunele ale o bardzo spokojniejszym ruchu i mniejszym przekroju i charakterze obsługi.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 21:31, 01 Gru 2008    Temat postu:

nie. nie wyobrażam sobie wykopu w centrum miasta.

zamiast tego żałuję, że FRW nie zaproponowało placyku na wysokości Złotej, takiego poszerzonego przejścia przez jezdnię, na równej wysokości, gdzie samochody by zwalniały, a piesi mogli przejść spokojnie na drugą stronę po granitowych płytach, choćby i nawet na światłąch
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikeleg




Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 2:21, 02 Gru 2008    Temat postu:

Anonymous napisał:
nie. nie wyobrażam sobie wykopu w centrum miasta.

zamiast tego żałuję, że FRW nie zaproponowało placyku na wysokości Złotej, takiego poszerzonego przejścia przez jezdnię, na równej wysokości, gdzie samochody by zwalniały, a piesi mogli przejść spokojnie na drugą stronę po granitowych płytach, choćby i nawet na światłąch

Myślałem o tym i poddałem to pod dyskusję - raczej nie było głosów przeciw. Podobnie jest w Dublinie na O'Connell Street i wygląda to naprawdę świetnie.

Niestety, tego typu akcent (jak podniesienie jezdni na skrzyżowaniu oraz zmiana nawierzchni) dość ciężko zaznaczyć na tak ogólnym diagramie (szczególnie do MPZP) jak proponujemy. Poza tym kwestię ulicy Marszałkowskiej chcemy przedstawić w osobnym projekcie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mikeleg dnia Wto 2:22, 02 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 11:28, 02 Gru 2008    Temat postu:

Duże NIE z naszej strony dla wprowadzenia Marszałkowskiej czy jakiejkolwiek innej ulicy pod ziemię.

Oczywiście fajnie jak samochody sobie suną pod ziemią, ale... wjazd i wyjazd z tunelu to kilkudziesięciometrowe czarnej jamy - polecam wycieczkę nad Wisłę - wyloty tunelu Wisłostrady...

Tunel z góry tworzy podziemna autostradę - znów oprę się na przykładzie tunelu WIsłostrady i prędkości z jakimi mkną w nim samochody. To samo było by na Marszałkowskiej w tunelu. By po chwili wyjeżdżać i hamować z piskiem opon przed poszczególnymi sygnalizacjami...

Docelowo Marszałkowska będzie typowo miejską ulicą, straci charakter (i szerokość) obecnej arterii.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filosss




Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:30, 02 Gru 2008    Temat postu:

Duże NIE z naszej strony dla wprowadzenia Marszałkowskiej czy jakiejkolwiek innej ulicy pod ziemię.

Oczywiście fajnie jak samochody sobie suną pod ziemią, ale... wjazd i wyjazd z tunelu to kilkudziesięciometrowe czarnej jamy - polecam wycieczkę nad Wisłę - wyloty tunelu Wisłostrady...

Tunel z góry tworzy podziemna autostradę - znów oprę się na przykładzie tunelu WIsłostrady i prędkości z jakimi mkną w nim samochody. To samo było by na Marszałkowskiej w tunelu. By po chwili wyjeżdżać i hamować z piskiem opon przed poszczególnymi sygnalizacjami...

Docelowo Marszałkowska będzie typowo miejską ulicą, straci charakter (i szerokość) obecnej arterii.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WSW




Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:29, 02 Gru 2008    Temat postu:

Tunel samochodowy pod Marszałkowską to moim zdaniem zły pomysł.
Nie roziwąże żadnego problemu komunikacyjnego, a wręcz go pogłebi: korek będzie stał pod ziemią zamiast na ziemi.
Tunel może zwiększyć atrakcyjność komunikacyjną zwiększając tylko ruch w centrum i korki - na pierwszym skrzyżowaniu za wyjazdem z tunelu znowu będą światła. Żeby tunel miał sens trzeba by go pociągnąć chyba aż do placu Wilsona...
Wjazdy i wyjazdy zajmą olbrzymi teren wyrwany miastu. Najpewniej trzeba by też ustawić problematyczne czerpnio-wyrzutnie.

Budowa tunelu nie jest potrzebna. Nawet miasto nie przewiduje dużych potoków ruchu kołowego na Marszałkowskiej ograniczając w swojej koncepcji ilość pasów dla komunikacji indywidualnej do jednego w każdym kierunku na tej ulicy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WSW dnia Wto 13:29, 02 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robert_C
Gość






PostWysłany: Pią 2:55, 30 Sty 2009    Temat postu:

WSW napisał:

Żeby tunel miał sens trzeba by go pociągnąć chyba aż do placu Wilsona...

Tak. A z drugiej strony za Jazdy Polskiej. I mielibyśmy podziemną autostradę przez samo centrum łącząca Trasę AK z Trasą Ł po najkrótszej linii Smile
To mi się podoba.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.placdefilad.fora.pl Strona Główna -> Dyskusja na temat Placu Defilad Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin